معرفی ۴ نوع کابل مخابراتی پر کاربرد

کابل های مخابراتی در انواع مختلفی برای مصارف مختلف تولید شده اند. شما با کدام یک از این کابل ها سر و کار بیشتری دارید؟ ۴ نوع مختلف از انواع کابل مخابراتی وجود دارد که در این مقاله به معرفی این کابل های پر کاربرد خواهیم پرداخت.
اگر شما فکر می کنید که شفاف نمودن بند کفش کار بسیار بغرنج و پیچیده ای است، با دانستن و رمزگشایی نحوه کار سیم و کابل های مخابراتی، خواهید دید که این کار در مقابل آن چندان هم کار پیچیده ای نیست. همانطور که می دانیم، کابل محیط انتقال در شبکه های ارتباطی است. و انواع بسیاری از کابل های مورد استفاده برای برنامه های مختلف و یا خواسته های مختلف وجود دارد. کابل یکی از اساسی ترین موضوعات برای ما، در ارتباطات راه دور می باشد، بنابراین یادگیری انواع کابل برای ما بسیار ضروری خواهد بود. برای کابل های مخابراتی ۴ نوع مختلف وجوددارد که بهتر است آنها را بشناسیم.
۱- کابل هم محور که با نام کابل کواکسیال شناخته می شود، شامل یک کانال فیزیکی که در مرکز کابل قرار می گیرد و توسط غلافی احاطه شده است، وظیفه ارسال و دریافت اطلاعات را بر عهده دارد. این کابل همچنین شامل یک کانال بیرونی است و به کابل مرکزی برای ارسال و دریافت اطلاعات کمک می کند. هر دو کانال در حال اجرا در امتداد محور هستند و کانال بیرونی به عنوان یک زمینه برای کانال درونی عمل می کند. کابل هم محور برای به عنوان یک خط انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. برنامه های کاربردی آن شامل اتصال فرستنده ای رادیویی و گیرنده به وسیله آنتن و توزیع سیگنال های تلویزیونی کابلی می باشد.
۲- کابل اترنت یا همان کابل دو زوجی، یکی از محبوب ترین انواع از کابل شبکه است که در شبکه های سیمی نیز مورد است قرار گرفته است. کابل اترنت بیشتر برای اتصال دستگاه های روی شبکه محلی، مانند کامپیوترهای شخصی، روتر و سویئچ مورد استفاده قرار می گیرد.
۳- کابل فیبر نوری شامل یک یا چند فیبر نوری می باشد، که هر کدام قادر به انتقال پیام مدوله بر روی امواج نور است. فیبر کابل های نوری در تعداد زیادی از انواع مختلف وجود دارند، که بسته به تعداد الیاف آن کاربرد های مختلف در مکان های مختلف را دارند. با افزایش مطالبات پهنای باند بالاتر، کابل های فیبر نوری بطور گسترده ای در بسیاری از شبکه های مدرن استفاده می شود.
۴- کابل تلفن یک مدار تک کاربر بر روی یک سیستم ارتباط تلفنی است. این سیم های فیزیکی نقطه شروع اتصال دستگاه تلفن کاربر به شبکه های مخابراتی به شمار می رود و معمولا نیز حاکی از یک شماره تلفن واحد برای مقاصد حسابداری و مدیریتی است. خطوط تلفن برای ارائه تلفن ثابت و خدمات اینترنت ADSL مورد استفاه قرار می گیرد.
منبع: سیم و کابل ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما