آشنایی با کابل کنترل مرغوب

کابل کنترل همانطور که از نام آن مشخص است، جهت کنترل ماشین آلات و دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. آشنایی با انواع کابل کنترل و شناخت نوع مرغوب آن، یکی از وظایف مهم و اساسی مهندسین برق شاغل در کارخانجات و صنایع مختلف می باشد. آیا با انواع کابل کنترل آشنایی دارید؟
شرکت های زیادی در ایران با مشارکت شرکت های خارجی، آلمانی یا اتریشی، اقدام به طراحی و تولید کابل کنترل نموده اند. این نوع از کابل، بسته به نوع کاربرد آن در دو نوع قابل انعطاف و غیر قابل انعطاف، طراحی و تولید می گردد. شرکت سیم و کابل مشهد، یکی از تولید کنندگان معتبر این نوع از کابل می باشد که تولیدی این شرکت معمولا از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
معمولا از نوع قابل انعطاف این کابل در جرثقیل ها و جاهایی که نیاز به خمش و انعطاف بالای کابل می باشد، استفاده می گردد. در صورتی که نیاز به ثابت ماندن و عدم تحرک کابل مورد نظر باشد، نوع غیر قابل انعطاف، پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود. این کابل می تواند در نوع ساده و یا شیلددار نیز تولید گردد. معمولا با توجه به کاربرد های متنوع این کابل، نوع ضد حریق این کابل نیز موجود است.
در صورت نیاز می توان این کابل را به صورت دفن در زمین و در داخل کانال ها نیز استفاده نمود. از همین رو در پالایشگاه ها و مناطق حساس، می توان بدون هیچ دغدغه ای، این کابل ها را به کار برد.

منبع: سیم و کابل ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما