خرید و فروش انواع کابل گازی

کابلهای کازی خود به چند نوع تقسیم می شوند و برای انتقال انرژی الکتریکی در سیستم هایی با ولتاژ نامی بالاتر از ۳۰ کیلوولت از نیروگاه ها به شبکه مرکزی و یا شبکه های توزیع اولیه کاربرد دارند
الف- کابل گازی با فشار داخلی درغلاف آلومینیومی
این نوع کابل در جایی که اختلاف سطح زیاد باشد کاربرد دارد و بصورت یک رشته چند رشته در ولتاهای ۳۰/۳/۱۷ تا KV110/64 در کارخانه ساخته می شود . ساختمان ای کابل بسیار شبیه کابل روغنی سه سیمه می باشد .
کاغذ کابل با مواد روغنی غلیظ آغشته می شود و سپس روی آنرا یک غلاف آلومینیومی می کشند که پس از مونتاژ کابل ، فضای خالی بین رشته سیمها و غلاف آلومینیومی با گاز ازت پر می شود ، ( حداکثر فشار این گاز ۱۶ می باشد )
نکته ۱: فشار کابل توسط یک فشار سنج کنتاکت دهنده کنترل می شود .
نکته ۲: استقامت الکتریکی کابل گازی بسیار بالا می باشد .

ب – کابل گازی با فشار داخلی در لوله فولادی
عایق کاغذی این نوع کابل مواد روغنی بسیار غلیظ آغشته می شود که آخرین لایه عایق کاغذی سیم بوسیله کاغذ متالیزه و نوار نازک مسی( همانند کاغذ H برای حفاظت و محدود کردن حوزه) پیچیده می شود . و بعد سه رشته سیم کابل فوق که عایق شده است به هم پیچیده می شود و بعد باریک زره فولادی از تسمه های فولادی نازک و باریک پوشانده می شوند و سپس در داخل لوله فولادی قرار گرفته و در خاتمه داخل لوله فولادی با گاز ازت پر می شود .
ج – کابل گازی با فشار خارجی در لوله فولادی
عایق کاغذی این کابل ( این کاغذ در این کابل با ورق متالیزه H پوشانده شده است ) با مواد روغنی بسیار غلیظ آغشته می شود و بعد روی آن را با PET ( پلی اتیلن ) یا سرب می پوشانند و بعد سه رشته سیم عایق شده را بهم می پیچیند و فضای داخلی آنها را با مواد پرکننده ، پر نمایند و بعد روی آنرار دوباره باند پیچی می نمایند و سرانجام توسط یک زره فولادی( از تسمه های باریک ) حفاظت می نمایند سپس آنرا داخل یک لوله فولادی قرار می دهند و در خاتمه ( بعد از مونتاژ کابل ) فضای داخل لوله فولادی را توسط گاز ازت با فشار زیاد پر می نمایند .
نکته : گاز ازت داخل لوله فولادی یک حالت فنر ارتعاشی پیدا می نماید که این حالت سبب می شود که در هنگام انبساط روغن ( با بالا رفتن درجه حرارت ) گاز فشرده می شود و دوباره با کم شدن با رو سرد شدن کابل ، روغن کابل در اثر فشار زیاد گاز به داخل کاغذ فشرده و کابل وارد می شود که این امر باعث جلوگیری از بوجود آمدن حفره های خالی می گردد .
د – کابل کپسولی با گاز
این نوع گاز در انتقال جریانهای زیاد و قدرتهای زیاد از ژنراتور تا ترانسفورماتور در نیروگاه استفاده می شود که البته در مسافتهای زیاد بصورت تکفاز و در مسافتهای طولانی بصورت سه فاز استفاده می شوند . (چرا) ؟
لازم به ذکر است که این نوعه کابلهای به قطعات ۱۲ متری توسط کارخانه ساخته می شوند و کپسول سیمهای هادی آلومینیومی وپایه ها همگی در کارخانه نصب و آزمایش می گردند و حتی جوش دادن و ارتباط دادن قطعات به یکدیگر در محل نصب انجام می شود .
منبع: سیمین الکتریک
منبع: سیم و کابل ایران

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش آراد کابل : فرهاد بازرگان

راه های ارتباطی:

شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۶۱۲۴۳
شماره تلفن ثابت: 02136871072 – 02136871294
شماره تلفن ثابت: 02136613840 -02133911013
پست الکترونیکی:aradcable@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما