قیمت فروش انواع کابل‌های مخابراتی

انواع سیم و کابل برق در این سایت به فروش می رسد. قیمت انواع کابل از جمله کابل های مخابراتی را در این سایت استعلام کنید.

آرایش هادی ها در کابل های مخابراتی بسته به نوع کاربردی که دارد دارای پیچش های دوتایی ،چهارتایی ، چهارتایی ستاره ای و پیچش دیزل هوست مارتین می باشد که هر کدام را به طور کامل شرح می دهیم.

آرایش هادی ها در کابل های مخابراتی
استفاده گسترده از سیستم مخابراتی بدون استفاده از کابل به عنوان وسیله انتقال، با توجه به جنبه های فنی و اقتصادی، امری غیر ممکن بود. در ساختمان اولین کابل ها سیم ها به صورت موازی و مستقیم در کابل قرار داشت که این امر موجب ایجاد همشنوایی و تداخل مکالمات می شد. برای رفع این مشکل هادی های کابل می بایست با طول های مشخص به هم تابیده می شدند. طول تاب در زوج های خارجی بیشتر از زوج های مغز کابل است.

پیچش سیم های یک کابل به یکی از شکل های زیر می باشد.
پیچش دوتایی
در این نوع پیچش هر دو سیم تشکیل دهنده یک زوج در طول کابل به هم پیچیده می شوند. این نوع پیچش در کابل های ۴/۰ سیستم انگلیس و پلاستیکی که امروزه به صورت استاندارد در شرکت مخابرات ایران مورد استفاده قرار می گیرد به کار می رود. همچنین در کابل های شبکه هوایی نیز از این نوع پیچش استفاده می شود.
پیچش چهارتایی
در این نوع پیچش چهار سیم به یکی از دو صورت چهارتایی ستاره ای و دیزل هورست مارتین به هم تابیده می شوند. این نوع پیچش بیشتر در کابل های سربی و قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت.
پیچش چهارتایی ستاره ای
در این نوع پیچش هر چهار سیم تشکیل دهنده دو زوج یا کواد در سرتاسر طول کابل به صورت یکنواخت و منظم به هم پیچیده می شوند. هر دو سیم روبروی هم در این پیچش تشکیل یک زوج می دهند. حالت القایی در این نوع پیچش کم است و همان طور که اشاره شد این نوع پیچش بیشتر در کابل های با عایق کاغذ و کابل های سربی مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت دیگر این نوع پیچش حجم کم کابل است.
پیچش دیزل هوست مارتین
ابتدا هر دو سیم تشکیل دهنده یک زوج به هم تابیده شده و سپس دو زوج مجددا به هم پیچیده می شوند.
در این نوع پیچش با استفاده از یک سیم از هر یک از زوج ها و با استفاده از مبدل های ویژه مدار سومی موسوم به مدار فانتوم می توان تشکیل داد و به این ترتیب با استفاده از چهار تک سیم سه مدار ارتباطی داشت. در این نوع پیچش علاوه بر زیاد شدن حجم کابل، القایی نیز در مقایسه با پیچش قبلی بیشتر است.
منبع: سیم و کابل ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما